silnik zaburtowy 2008

Cucinissima

Temat: Śruba napędowa
Przyznam ze moja metoda doboru sruby z silnika zaburtowego jest troche szalona i wymyslona napredce, ale...... jak sam przyznajesz w jezyku polskim taka metoda, prosta i jednoznaczna nie zostala opisana.Jakas tego musi byc przyczyna. Mysle o amatorach a nie o przemysle stoczniowym.
A teraz bede bronil swojej idei.
Z tego co powyzej zostalo napisane to silnik MD 1 przy biegu naprzod kreci walem z predkoscia okolo 2200 obr/min. Redukcja 1:1,86 jest stosowana przy biegu wstecz. Tak to przynajmniej zrozumialem.
Wyszperalem w internecie dane techniczne silnika Suzuki 8KM. Pisza tam ze max obroty silnika to 4500 do 5500. Zrobmy z tego 5000, na wale korbowym oczywiscie, potem jest przekladnia redukcyjna 1:1,98 i na wale srubowym mamy okolo 2500 obr/min.
Wiec roznica obrotow silnika zaburtowego i MD 1 nie jest az tak duza , tym bardziej ze nikt nie kreci silnikow na masa. Silniki ze sruba uciagowa produkowane sa do takich plywadel jak Ursa, obowiazuja dwa kryteria doboru, dlugosc kadluba i ciezar.
Mysle wiec ze na tej podstawie mozna wyciagnac dosyc miarodajne wnioski co do sruby.
Kwestie wydechu przez srube chyba bym pominal gdyz ta czesc sroby i tak jest martwa.Sruby o zmiennym skoku lopatek maja wieksza glowice.
Wiec w tym szalenstwie tez jest jakis sens.
Niewatpliwie wszyscy bedziemy Ci bardzo wdzieczni za podzielenie sie swoimi namiarami na angielskie zrodla jak tez wskazanie miejs gdzie mozna kupic sruby uciagowe.
Jacek

** Dodano: 2008-10-28, 03:39 **
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=5710



Temat: Pantograf czy studzienka ?
W wakację będę pływał łódką solina 800. Posiada ona silnik montowany w studzience z manetką w kokpicie. Pierwszy raz się spotykam z takim silnikiem więc chciałbym prosić o krótki opis jak mniej więcej używa się takiego silnika czyli odpalanie, gaszenie itp. Wcześniej pływałem na jachtach ale wyposażonych w silnik zaburtowy, którego obsługa jest dosyć prosta.

[ Komentarz dodany przez: bora: 2008-06-20, 03:09 ]
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=2583


Temat: Jacht kilowy sprzedam
Wymiary: dl. 6.80 ,szer. 2.50 ,zanurz.1.15
Ciezar 1600kg w tym 700kg balastu.
Ozaglowanie topowe,wysokosc masztu 8.70
Powierzchnia zagli podstawowych 26m2

Wyposazenie:

-pokrowiec na grota
-szprycbuda
-2 komplety zagli,grot i fok z 2008.
-roler Plastimo
-echosonda NASA Clipper
-VHF Raymarine z DSC,antena Glomax na topie masztu
-kompas
-instalacja i oswietlenie nawigacyjne 12v
-instalacja 230v
-2 akumulatory 88 i 76 Ah
-prostownik inteligentny zainstalowany na stale w uklad elektryczny.
-autopilot Autohelm 800
-radio samochodowe,dwa glosniki.
-kuchenka 2-palnikowa
-WC chemiczne
-dwie kotwice
-nowe materace.
-silnik zaburtowy Mercury 7.5 KM -dwusuw.
Jacht bardzo dzielny ,odwiedzilem nim wiele zakatkow Baltyku ,pare razy Bornholm,Kopenhage,Rugie.

Cena 16000zl

** Dodano: 2010-07-04, 23:48 **
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=9316


Temat: [sprzedam] silnik zaburtowy JOHNSON 3,3
Witam, sprzedam silnik JOHNSON 3,3 KM 1997 rok, 1 wlasciciel od nowosci, dokumentacja, regularnie serwisowany, niektore rachunki jeszcze sie uchowały do wglądu, w tym roku mial duży przegląd - wymieniona śruba napedowa, wirnik pompy/chlodzenia, olej w spodzienie, swieca, kontrola/regulacja silnika. Wadą jest brak oryginalnego korka zbiorniczka paliwa (zgubiony/utopiony), jest dorobiony korek. Silnik technicznie prezentuje stan 5, wizualnie wiadomo, ma 11 lat... Na pewno drugiemu wlascicielowi posluzy jeszcze długo. Sprzedaje z powodu zmiany na nowy 4-suw mocniejszy. Wsteczny przez obrót, krótka kolumna. Cena 1100 zł. Silnik jest wlasciwie mojego taty (emeryt) ale ja mu zalatwiam zamiane silnika na nowy i sprzedaz starego. Ten silnik plywał tylko na rybki po Narwi przy leciutkiej lodce plastikowej 3,5 metra, uzywany tylko przez 1 osobe.

Moj telefon 693 532 255 - zapraszam. email: wilim [AT] o2.pl
Odbior/dowóz pod Warszawą. Foto emailem na zyczenie...

Oto link do aukcji i opisu (lada moment oryginalne fotki...)
http://allegro.pl/item434..._dokumenty.html

** Dodano: 2008-09-08, 20:32 **
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=5441


Temat: SailForum w Szczecinie
…on miał silnik zaburtowy i mu wyskoczył z jarzma podczas skrętu, a że niemieli linki to poszedł na dno. No i musiał się prosić żeby mu koledzy pomogli szukać.
A co do ruchu: nie trzeba iść pod kanał kiloński, wystarczy wyjść za Stralsund w kierunku Dani, wtedy przecina się tor wodny, którym płyną statki z kanału kilońskiego na Bałtyk (do Kopenhagi, Szwecji itd.) ciasno jak cholera, ale efekty są fajne w nocy. Jadą jeden za drugim. Ciężko bezpiecznie skoczyć przez tor, bo jadą w obu kierunkach i jak wyskakujesz za rufy statku okazuje się że z prawej masz statek któremu zaraz wejdziesz idealnie w dziób… Wiec trzeba trochę rzeźbić…

[ Dodano: 2008-06-16, 23:13 ]
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=1886


Temat: Bardzo fajne Jachty w Chorwacji po ekstra cenach! SailMore..
05.04. -12.04.2008; 12.04.-19.04.2008; 19.04.-26.04.2008; 03.05.-10.05.2008

Sun Odyssey 54 DS (2006), 4+1 kabiny, 10 os.
cena 4.290 Euro/tydz. - 20% zniżki = 3.432 Euro/tydz.

Beneteau 50 (2005), 4+1 kabiny, 10 os.
cena 3.900 Euro/tydz. - 20% zniżki = 3.120 Euro/ tydz.

Sun Odyssey 49 (2006), 4 kabiny, 8 os.+1
cena 2.700 Euro/tydz. - 20% zniżki = 2.160 Euro/tydz.

Beneteau First 47.7 (2005), 4 kabiny, 8 os.+1
Cena-3.290 Euro - 20% zniżki = 2.632 Euro/tydz.

Sun Odyssey 45 (2005/2006), 4 kabiny, 8 os.+1
cena- 2.350 Euro/tydz. - 20% zniżki= 1.880 Euro/tydz.

Oceanis 423 (2005), 4 kabiny, 8 os.+1
cena- 2.190 Euro/tydz. - 20% zniżki= 1.752 Euro/tydz.

26.04. -03.05.2008

Sun Odyssey 54 DS (2006), 4+1 kabiny, 10 os.
cena- 4.290 Euro/tydz. - 20% cena= 3.432 Euro/tydz.

Sun Odyssey 49 (2006), 4 kabiny, 8 os.+1
cena- 2.700 Euro/tydz. - 20% zniżki= 2.160 Euro/tydz.

Beneteau First 47.7 (2005), 4 kabiny, 8 os.+1
cena- 3.290 Euro/tydz. - 20% zniżki = 2.632 Euro/tydz.

Oceanis 423 (2005), 4 kabiny, 8 os.+1
cena- 2.190 Euro/tydz. - 20% zniżki= 1.752 Euro/tydz.

10.05. -17.05.2008

Sun Odyssey 54 DS (2006), 4+1 kabiny, 10 os.
cena- 4.290 Euro/tydz. - 15% zniżki= 3.647 Euro/tydz.


Beneteau 50 (2005), 4+1kabiny, 10 os.
cena- 3.900 Euro/tydz. - 15% zniżki= 3.315 Euro/tydz.

Sun Odyssey 49 (2006) 4 kabiny, 8 os.+1
cena-2.700 Euro/tydz. - 15% zniżki= 2.295 Euro/tydz.

Beneteau First 47.7 (2005) 4 kabiny, 8 os.+1
cena- 3.290 Euro/tydz. - 15% zniżki= 2.797 Euro/tydz.

Sun Odyssey 45 (2005/2006), 4 kabiny, 8 os.+1
cena- 2.350 Euro/tydz. - 15% zniżki= 1.998 Euro/tydz.

Beneteau Oceanis 423 (2005), 4 kabiny, 8 os.+1
cena- 2.190 Euro/tydz. - 15% zniżki= 1.862 Euro/tydz.

Kaucja: 2.500 Euro
Extra: sprzątanie- 100 Euro (płatne w bazie),
silnik zaburtowy- 80 Euro/tydz.
Dzwońcie i piszcie! a dostaniecie jachty od ręki:)
Piotr (Kwiatek)
tel:508-200-021
piotr.roszak@sailmore.pl
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=3872


Temat: Korfu
Juz dawno mialem wkleic, jakos mi sie przypomnialo po swietach:
Korfu - relacja
Rejs 21-28 czerwca 2008, jacht Bavaria 46 z 2006 roku, od Kiriacoulisa, za posrednictwem Blue-sail, na pokladzie 9 osob. Koszt 2600E z 10% znizka, ubezpieczenie kaucji 126E, sprzatanie 70E, silnik zaburtowy 80E, jacht rezerwowany w listopadzie z wplata 1/2 ceny, druga polowa platna miesiąc przed rejsem.
Przy check-in brak było weza do wody, jedna butla z gazem pusta, ponton bral wode przez niesprawny zawor na rufie. Slabe akumulatory lub alternator utrudnialy utrzymywanie prawidlowej temperatury w lodowce, druga nie działała.
Przeplynelismy 205 Nm, 34 godziny na silniku, 10 godzin pod zaglami. Zużyliśmy 160 litrow paliwa, co dalo srednio 4.7 l/h. Wiatry słabe albo brak.
Jacht z mariny Gouvia, 15-20 minut taksowka z lotniska, oplata 20E, taksowki wyłącznie czteroosobowe. W marinie market, ceny normalne, zaopatrzenie niezle, zakupy na keje dowozi auto z Kiriacoulisa.
Lot Condor z Berlina, 240E od osoby, rezerwowany w listopadzie, już wtedy były problemy z miejscami.
Trasa: marina Mandraki w miescie Korfu, do nabrzeża N dziobem, marinero podaje mooring, woda na kei, brak pradu, oplata 36E, na kei jedna toaleta i jeden natrysk, nie ma paliwa, po zmroku miasto zyskuje, sporo knajpek.
Paxos: na zachodnim brzegu trzy duze atrakcyjne jaskinie, polozenie do znalezienia w locji Imraya, zachowując ostroznosc można podejsc tuz pod skalna sciane.
Gaios/Paxos to nabrzeże kanalu oddzielajacego wyspe od malej wysepki z ruinami, na których zwiedzenie potrzebne jest zezwolenie od urzędu miejskiego (municipality), wytawiane gratis od reki po dostarczeniu paszportow. Kanal około 3m głębokości, wejście S-E plytkie, jakies 3 metry na wejściu. Nie ma mooringu, stanie na kotwicy i krotkich cumach z rufy, woda i paliwo z ciezarowek, po umowieniu dostepnych caly dzien, brak pradu, natryski w fitness clubie, czynnym od 16 do 22, liczne knajpki na nabrzezu, ulubionej nie znaleziono.
Antipaxos- plaza karaibska, 39st09min033N, 20st13min709E, na noc warto stanac na kotwicy i dlugich cumach z rufy do skal N lub S, na brzegu dwie knajpki, jakości karmienia nie sprawdzano, piwo podaja w oszronionych kuflach.
Levkada: wejście do kanalu widoczne dopiero tuz przed wpłynięciem, pareset metrow dalej most obrotowy otwierany o pelnych godzinach, duza marina, marinero podaje mooring, woda, prad na kei, natryski na karty chipowe- 10E kaucja plus 2E za 40 minut, toalety, oplata 63E, w porcie wifi, na miescie kawiarenka internetowa, w miescie cale nabrzeże zastawione knajpkami, zyskuje po zmierzchu, w La Vinaria przy głównej ulicy niezle karmia.
Scorpios, prywatna wyspa Onassisa, zatoczka od S, do obejrzenia glownie tablice zakazujace wszystkiego.
Alipa/Paleokastritsa: marina najwyrazniej ostatnio oddana, zaledwie pare miejsc dla jachtow, kotwica plus cumy z rufy, choc były tez mooringi, na kei instalacje wody, pradu i odbioru ścieków, wszystko zamknięte na cztery spusty. Nikt z portu sie nie pojawil. Większość knajpek atrakcyjnie polozona nad zatoka 5 minut od mariny, przyzwoite jedzenie w Apollon. Wieczorem po basenie krazy turystyczna lodz podwodna grajac Vangelisem i błyskając niebieskimi światłami- dosc niesamowite wrazenie.
Ekaterini: kotwica plus cumy z rufy, nabrzeże E- 3 dalsze jachty cumuja rufa, trzy bliższe dobre 2 m od kei- tuz przy kei skaly, nabrzeże W- 5 jachtow, mooringi. Knajpki w porcie, klimaty troche podobne do Milnej na Bracu.
Radio greckie gra marnie, warto zabrac ulubione plyty jazzowe.
W knajpkach amstel, heineken, mythos (greckie, daje się pic). Prognoza: radio Olympia, w tych rejonach najlepiej słyszalne na 02 i 27 kanale VHF, prognoza o 0900 i 1300, zapowiadana na Ch16, lub www.poseidon.ncmr.gr .
Na calej trasie liczne zatoczki w zasiegu godziny zeglugi, bezpieczniejsze na noc od strony wschodniej, stale pelne slonce, woda 32 stopnie. Woda w zbiornikach wystarczala na prawie dwa dni.
Rejs zakonczylismy bez strat w ludziach i sprzecie.
Przy check-out pan przyszedl, spytal, czy wszystko w porzadku, i poszedl.
Marek
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=8116


Temat: kwietniowy rejs po Egejskim
Zapraszam na rejs od 10.04 - 17.04.2007 na luksusowym jachcie. z
czarterowni royal eagle

Bavaria 44 vision, wersja 3 kabinowa z 2008 roku. Optimum 6 osób.

Proponowana trasa - około 200 - 220 Mm Ateny, Kea, Andros, Paros, Serifos. Dokładną trasę ustali się na miejscu.

Pogoda - temperatura 10 C w nocy do, 24 C w dzień.
Długość dnia 13 h , jasno jest przez 14 h

Koszt imprezy 1650 PLN na osobę
Zawiera czarter jachtu, sprzątanie, pościele, silnik zaburtowy, opłaty za paliwo, porty, gażę skipera i ubezpieczenie jachtu ( nie ma zwrotnej kaucji )
Koszt jest liczony przy pięciu osobach załogi, skiper nie partycypuje w żadnych kosztach.

Doliczyć trzeba koszty jedzenia, prywatnych ubezpieczeń podróżnych i transportu lotniczego.

Info Piotr Siedlewski 693868449 mail www.navigare.com.pl/rejsy_prywatne

Transport lotniczy z Poznania via Warszawa do Aten 1175 PLN z Warszawy do Aten 995 PLN
10.04. sobota wylot 0550 POZ przylot 0645 WAW wylot 1105 WAW przylot 1450 ATH
17.04. sobota wylot 1540 ATH przylot WAW 1720 wylot WAW 1945 przylot POZ 2050
przy wylocie do Aten w piątek 09.04 bilet jest tańszy o 100 PLN

inna opcja to lot z Berlina 820 PLN
09.04. piątek wylot 1220 SFX przylot 1610 ATH
17.04. sobota wylot1955 ATH przylot 2150 SFX
transport busem do Berlina i z powrotem to wydatek około 200 PLN
za 150 PLN czyli za 35 euro, bez problemu można znaleźć w Atenach nocleg

Bavaria 44 vision

Długość: 13,7 m
Szerokość: 4,39 m
Zanurzenie: 1,8 m
Wyporność: 10,4 t
Silnik: 53 KM
Zbiornik wody: 360 l
Zbiornik paliwa: 210 l
Kajuty / koje: 3/6
Powierzchnia żagla: 111,2 m2

Wyposażenie
Inventory:
Inflatable life raft, GMDSS, EPIRB, Life jackets, Safety harnesses, Horse shoe bouy, V.H.F, Floating light, Box of flares, Torch, First aid kit, Emergency tiller, Sea Anchor, Bosun`s chair, Navigation lights, MCA coded

Navigation

GPS, Autopilot, Cockpit control panel, Colour chart plotter, Echo-sounder, Log, Wind speed, Windex, Main compass, Sea charts, Pilot book, Clock, Barometer, Binoculars, Hand bearing compass, Flags QNC, List of lights, Electronic sea charts

Miscellaneous

Bimini, Sprayhood, Radio-CD player, Cockpit speakers, Dinghy, Outboard engine , Electric windlass, Hot water, Towels, Bed-linen, MP3, Lazy-Jacks, Cockpit table, Electric fridge, Manual windlass, Electric bilge pump, Battery charger + wire, 12 volt socket, 220 volt socket, Swimming ladder, Gangway, Deck shower, Galley equipment, Gas stove with oven, Gas bottle, Tools, Sail repair kit, Ships licence, Diving mask, Flippers, Final cleaning included

http://www.bavaria-yachtb....php?id=583&L=1
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=8481


Temat: Sztormowanie na jeziorach i zatokach
Witam,

Postanowiłem zabrać głos w temacie skutecznego sztormowania na wodach śródlądowych, ponieważ temat ten po wydarzeniach zeszłorocznych na Mazurach wydaje się być wciąż aktualny. Z drugiej strony różnorodność opinii prezentowanych na różnych forach jest tak duża, że moja chyba nie zwiększy panującego zamętu.

Opinię swoją, którą zaraz przedstawię, wyrobiłem na podstawie moich własnych doświadczeń i przemyśleń związanych z pływaniem na różnego rodzaju jachtach, ale bez obejrzenia filmów przedstawiających wywracające się łodzie na Mazurach podczas zeszłorocznego szkwału nie doszedłbym do takich wniosków. Ale do rzeczy.

Jeżeli przewraca się jacht na samym lekkim śródlądowym takielunku przy małej wysokości fali (taki obraz powtarza się na wyżej wspomnianych filmikach) to znaczy, że wywrotka jest spowodowana działaniem silnego wiatru na wolną burtę jednostki. Zwracam uwagę, że wolne burty jachtów pływających po Mazurach są bardzo wysokie. Dlatego w przypadku bardzo silnego szkwału należy nie pozwolić, aby jacht ustawił się bokiem do wiatru. Aby utrzymywać kontrolę nad jachtem należy mu zapewnić prędkość względem wody. Można użyć żagli albo sinika, albo tego i tego, ale z głową. Po pierwsze żagle. Grot precz!!! Grot powoduje, że jacht ostrzy, staje burtą do wiatru i leżymy. Nie refować, nie kombinować, tylko zdjąć. Proponuję używać foka sztormowego do uzyskania ciągu pozwalającego utrzymać jacht na kursie z wiatrem. Jachty mazurskie są przeważnie wyposażone w żagle zwijane na rolerach. Pozostawienie 1-1,5 metra rozwiniętego foka zapewni nam możliwość utrzymywania pożądanego kursu. Nawet jeżeli wiatr "wytrzepie" żagiel, to drące płótno też będzie korzystnie ustawiać jacht rufą do wiatru. Silnik może być przydatny, ale w przypadku silników zaburtowych należy zablokować porządnie kolumnę, aby sinik się nie obrócił i nie ustawił jachtu burtą do wiatru. Tak przygotowanym jachtem żeglujemy z wiatrem do brzegu. Pozostaje pytanie co zrobić z mieczem. Proponuję miecz wyciągnąć. Pytanie czy do końca pozostawiam otwarte. Miecz zwiększa opór boczny, co przy silnym uderzeniu wiatru w burtę zwiększa moment przechylający jacht.

Jeżeli chodzi o inne ważne sprawy to uważam, że w takiej sytuacji cała załoga powinna być na pokładzie, ciężkie osoby najlepiej do kokpitu, ale tak aby nie przeszkadzać sternikowi. Środki ratunkowe przygotowane. Zejściówka i inne luki pozamykane. Klar na jachcie to oczywista sprawa.

Podsumowując moje przesłanie do braci żeglarskiej jest taki, że w wypadku silnego szkwału na lekkiej łodzi żaglowej z wysoką wolną burtę należy zrobić wszystko, aby nie dopuścić do ustawienia jachtu bokiem do wiatru, z załogą pod pokładem i opuszczonym mieczem. Do zapewnienia sterowności jachtu potrzebna prędkość.

Pozdrawiam,

** Komentarz dodany przez: bora: 2008-05-27, 16:14 **
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=1578


Copyright (c) 2009 Cucinissima | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.